روش تولید و فرمولاسیون ضد یخ گازوییل

شرکت مهندسین مشاور ، ارایه دهنده ی فرمولاسیون انواع محصولات کارواش و خودرو با بهترین کیفیت و مقرون بصرفه برای تولید کننده در خدمت شما علاقه مندان به تولید می باشد و شما را در روش تولید و فرمولاسیون ضد یخ گازوییل همراهی می کند.

ضد یخ گازوییلی در خودروهای دیزلی

در خودروهای دیزلی به دلیل ساختار ویژه سیستم سوخت رسانی، باید از سوختی استفاده شود که خاصیت روانکاری نیز داشته باشد، تا به دلیل فشار بالای انژکتور و سرعت زیاد سیال هنگام عبور از آن باعث فرسایش در انژکتور نگردد.

از اینرو این سوخت که در خودروهای دیزلی استفاده می گردد، معمولا حاوی درصدی پارافین است .

 

ویژگی فرمولاسیون ضد یخ گازوییل در مهندسین مشاور

 

ضد یخ گازوئیلی در مهندسین مشاور ،ساختاری  برپایه بهترین مواد افزودنی ضد انجماد گازوئیل می باشد

ضد یخ گازوئیلی برای استفاده در باک های دیزلی سبک و سنگین و تانک های گازوئیلی برای محافظت از یخ بستن گازوئیل بسیار مناسب می باشد.

 حضور پارافین در گازوییل/گازوییل ضد یخ

 

ولی وجود پارافین در گازوییل مشکلاتی را در فصل سرد سال بوجود می آورد.

به دلیل بالا بودن نقطه ریزش پارافین این ماده بطور ذاتی در دمای پایین بسته شده و از حالت مایع به جامد تغییر فاز می دهد.

این پدیده در گازوییل باعث بسته شدن و یا به اصطلاح یخ ضدگی گازوییل در مخزن سوخت خودرو در روزهای سرد زمستان می شود که باعث از کار افتادن خودرو می گردد.

برای حل این مشکل در گذشته از موادی مانند الکل و یا نفت برای پایین بردن نقطه ریزش گازوییل استفاده می شد که به دلیل استفاده در درصد بالا، حتی بیش از ۳۰% از این سیالات در گازوییل ، در عمل باعث کاهش شدید کیفیت سوخت و تاثیر نامناسب بر کار کرد موتور و سلامت آن می گردید.

از این رو سازندگان روغن بر آن شدند تا ترکیبی را برای حل این مشکل طراحی و تولید کنند و در نهایت سیالاتی به بازار عرضه گردید که به عنوان ضدیخ گازوییل شناخته می شوند.

این سیالات معمولا یک حلال آروماتیک حاوی مواد کاهش دهنده نقطه ریزش Pour point depressant هستند که با افزودن درصد بسیار پایین (۱% – ۵/۰%) از آن می توان به نتیجه مطلوب رسید.

البته کیفیت این امر به نوع گازوییل مصرفی نیز بستگی دارد.

انواع سوخت دیزل

بر اساس استانداردهای جهانی ، سوخت دیزل به دوصورت گازوییل مخصوص فصل گرم (تابستانی) و گازوییل فصل سرد ( زمستانی) عرضه می گردد.

بطور معمول گازوییل فصل گرم در دمای oC4- تا oC 6- می بندد، ولی گازوییلی که در فصل سرد سال عرضه می گردد بدون مواد افزودنی باید بتواند تا دمای حدود oC 16 –  درجه سانتیگراد سیالیت خود را حفظ کند و در صورت احتمال کاهش بیشتر دما باید از مواد افزودنی (ضدیخ گازوییل) استفاده کرد.

حال اگر بجای گازوییل زمستانی از گازوییل تابستانی در فصل سرد استفاده شود، به دلیل محتوای بالای پارافین موجود در آن به سرعت منجمد شده و خودرو از کار می افتد.

در صورت استفاده از ضدیخ گازوییل امکان جدا شدن پارافین اضافی موجود در گازوییل از ساختار آن وجود دارد.

این پدیده باعث می شود تا پارافین جدا شده از گازوییل مانند رسوباتی در باک و سیستم سوخت رسانی نمایان شوند که در عمل باعث گرفتگی مجاری و فیلترهای سیستم سوخت رسانی شده و مجددا باعث از کار انداختن خودرو خواهد شد.

پس این نکته لازم به توجه است که برای جلوگیری از یخ ضدگی گازوییل در کنار استفاده مناسب از ضدیخ سوخت باید از سوخت مناسب در فصل سرد استفاده کرد.

 
سخن آخر

 

شرکت  مهندسین مشاور مفتخر است در زمینه ی ارایه ی فرمولاسیون ”روش تولید و فرمولاسیون ضد یخ گازوییل ” در قالب فرمولاسیون و روش تولید  و ایجاد خطوط تولید در خدمت علاقمندان به تولید می باشد.

 

برای فرمولاسیون محصول مد نظر خود فقط یکبار هزینه کنید .فرمولاسیون های ارايه شده توسط گروه مهندسین مشاور قابل رقابت با برترین برندهای داخلی و خارجی می باشد. 

 

 برای ارایه ی  روش تولید و فرمولاسیون ضد یخ گازوییل با ما در تماس باشید …

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *