فرمولاسیون مایع انژکتورشور/فرمول انژکتورشوی

شرکت مهندسین مشاور ، ارایه دهنده ی فرمولاسیون انواع محصولات کارواش و خودرو با بهترین کیفیت و مقرون بصرفه برای تولید کننده در خدمت شما علاقه مندان به تولید می باشد و شما را در روش تولید و فرمولاسیون مایع انژکتورشور/فرمول انژکتورشوی همراهی می کند.

به دلیل آلودگی هوا و مصرف سوخت مشکلاتی در خودرو پیش می اید که  از سیستم های انژکتوری برای حل مشکل پیش آمده در خودرو استفاده می کنند.

که قطعه ی مهمی در خودرو است که هر ۴۰ هزار کیلومتر نیاز به شستشو دارند.

عملکرد انژکتور خودرو به وسیله دستگاه ECU کنترل می شود.

ایرادات انژکتور

 

روشن شدن چراغ چک، کاهش شتاب و قدرت موتور، تک کار کردن موتور، ریپ زدن موتور

 

اجزاء اصلی انژکتور

 

اورینگ، فیلتر ورودی، سوزن انژکتور، بدنه انژکتور، سلونوئید،سوراخ انژکتور، درپوش محافظ

 

انواع انژکتور

 

دو نوع انژکتور داریم:

۱-الکترونیکی:

انژکتور الکترونیکی توسط فنر بسته و توسط سیم پیچ باز می شود ، توسط ECU مدت زمان باز ماندن مشخص می شود و این مدت زمان متغیر است

۲-مکانیکی:

انژکتور مکانیکی توسط فشار سوخت باز و بسته می شود

 
 

معرفی دستگاه انژکتور شور

 

دستگاه انژکتور شور (انژکتور شوی) یا دستگاه سوزن شور در انواع مختلف:

۴ سیلندر(۴ کانال) و ۶ سیلندر (۶ کانال)، انژکتور روکار، انژکتور درجا و انژکتور دستگاه اولتراسونیک وجود دارد .

که این دستگاه در حالت های مختلف(از دور موتور ۷۰۰ تا دور موتور ۷۰۰۰) میزان پاشیدن سوزن انژکتور را در چندین حالت نمایش می دهد.

 

نحوه استفاده از مایع انژکتور شور

 

معمولا باز کردن انژکتورها از خودرو و شستن آن ها بهتر است برای اینکار سعی کنید انژکتور از هردو طرف شستشو شود.

نحوه استفاده از مایع انژکتور شور ۳ مرحله دارد به این صورت که:

در مرحله اول از سمت ورودی به مدت ۱۰دقیقه

مرحله دوم ۱۰ دقیقه به صورت برعکس

مرحله سوم مجددا به مدت ۱۰ دقیقه از همان طرف ورودی شستشو شود.یک صافی مرغوب تهیه کنید و حتما قبل از بستن انژکتورها صافی بنزین را عوض کنید .

یک نکته قابل ذکر، درهر شستشو حتما اورینگ های انژکتورها عوض شود که این اورینگ انژکتورها از نوع مرغوب باشد که با تماس با بنزین خراب نشود.
می توانید از مواد شستشو شرکتی استفاده کنید که با توجه دستورات بروشور داخل آن هر لیتر مواد با دولیتر بنزین مخلوط می شود.

 

اسپری انژکتور شور

 

برای عملکرد بهتر موتور و کاهش آلایندگی باید سوزن های انژکتور تمیز باشند.

انژکتور در صورت تمیز بودن عملکرد بهتری دارد اما در صورت کثیف بودن عمل پاشش سوخت را به خوبی انجام نمی دهد.

انژکتورها نیاز به تمیز کردن دارند و در صورت رقیق بودن موجب ایجاد خطا در ECU می شوند.

که در این حالت موتور خودرو روشن نمی شود و چراغ چک روشن می شود که نشان دهنده خرابی ECU می باشد.

روشی وجود دارد که در آن بیش از ۹۰درصد از گرفتگی ها رفع می شود در این روش انژکتور را از ریل سوخت باز می کنید و به صورت مستقیم به ورودی انژکتور اسپری می کنید

 و روش دیگری وجود دارد که برای پاکسازی مسیر سوخت و سوزن انژکتور از مکمل انژکتورشوی استفاده می کنیم

 

مکمل انژکتور شور

 

انواع زیادی از مکمل انژکتور شور در بازار موجود است که به گفته سازندگان، این مکمل ها فواید زیادی دارد برای مثال:

۱-آلودگی ناشی از سوخت را کاهش می دهد.

۲-روان کنندگی

۳-از یخ زدگی جلوگیری می کند

۴-بهینه سازی مصرف سوخت

در عین حال عده ای معتقدند که مصرف مکمل انژکتورشور برای کودکان و محیط زیست زیان آور باشد که به صورت علمی اثبات نشده است.

 

 

 

روش شستشوی انژکتور پراید با اسپری

 

سه روش برای شستشو و تمیز کردن انژکتور پراید وجود دارد:

۱-شستشوی انژکتور درجا:

در این روش ماشین با مواد شستشو انژکتور روشن می شود ، مدت زمان ۲۰ دقیقه کار می کند

پس از تمام شدن کار انژکتور به طور کامل پاک می شود این روش شستشو فوایدی دارد که یکی از آن ها شستشوی مسیر بنزین و سوپاپ و… است.

۲-شستشوی انژکتور با دستگاه:

ممکن است به دلیل ناخالصی در بنزین و ایراداتی مانند کم شدن توان ماشین سوزن مسدود شود که برای باز شدن و حل مشکل باید سوزن با دستگاه اولتراسونیک شستشو شود

که اکثر مواقع مشکل با این روش حل می شود در غیر اینصورت اورینگ های سوزن را تعویض کنید.

۳-شستشوی لوازم یدکی انژکتور با مواد داخل باک بنزین:

این روش شستشو روشی سریع و بدون اتلاف وقت است ، در دوره های مختلف شستشو انجام می شود، در هر ۲ بار ، ۱ بار حدود ۳۰ لیتر بنزین داخل باک ریخته شود.

 

شستشوی انژکتور سمند با اسپری

 

برای شتسشوی انژکتور ابتدا باید انژکتور را باز کنیم که این کار را توسط اچار E انجام می دهیم

سپس شیلنگهایی که ورودی دریچه گاز ودرب سوپاپ قرار دارد ( بخار بنزین و روغن ) را باز می کنیم .

ان ها را کنار می زنیم و شیلنگ بنزین را از ریل سوخت جدا می کنیم

حالا بایدپیچ های ریل را باز کنیم که ریل دارای سه عدد پیچ است

بعد از باز کردن پیچ با دقت انژکتور ها را از ان خارج می کنیم (هنگام خارج کردن انژکتور ها باید ان ها را یکم به چپ و راست بچرخانیم که ازاد شوند )

سپس به سوکت انژکتور دو عدد سرسیم وصل می کنیم و ان را برای چند ثانیه به برق یک باتری متصل می کنیم.

در همین حال داخل انژکتور را از سمت ورودی با اسپری مخصوص انژکتور شور اسپری می کنیم با این کار اشغال ها به بیرون امده و برق را قطع می کنیم.

 

سخن آخر

 

شرکت  مهندسین مشاور مفتخر است در زمینه ی ارایه ی فرمولاسیون ”فرمولاسیون مایع انژکتورشور/فرمول انژکتورشوی” در قالب فرمولاسیون و روش تولید  و ایجاد خطوط تولید در خدمت علاقمندان به تولید می باشد.

 

برای فرمولاسیون محصول مد نظر خود فقط یکبار هزینه کنید .فرمولاسیون های ارايه شده توسط گروه مهندسین مشاور قابل رقابت با برترین برندهای داخلی و خارجی می باشد. 

 

 برای ارایه ی فرمولاسیون مایع انژکتورشور/فرمول انژکتورشوی با ما در تماس باشید …

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *